2011. április 29., péntek

{DIY- Mit? Mivel? Hogyan?} az applikáció

Nagyon egyszerű lesz és a végeredmény remélhetőleg varázslatos.


 És mi kell hozzá?
- egy jó sablon
- egy kis fantázia
- tű, cérna, varrógép
- jelölő ceruza
- papír
- közbélés

1. lépés: találd ki, hogy milyen mintát? milyen anyagból? mire szeretnél? Itt a nagy alkalom, hogy a rég elfekvő ruhadarabokat átnézd.

2. lépés:

Szükség lesz közbélésre, ami tartást az anyagnak.
Tipp: a forró vasalóval, nyomást kifejtve haladj az közbélésen. Ne sajnáld rá az időd, nagyon jó lesz az eredmény.(én kifejezetten utálok vasalni, de ezt én is nagyon élvezem)

Az anyag fonákjára vasald rá a közbélést. A kiválasztott sablont, nyomtasd ki, vágd körbe és helyezd rá az anyagra.  Használj valami nehezéket vagy gombostűt, hogy ne csússzon el. Tipp: miután kivágtad, még egyszer vasald át, hogy a szélén újra pontos legyen.












3. lépés: helyezd rá a ruhadarabra a kivágott applikációt és mérd be a távolságokat, hogy középen legyen a minta.



4.lépés: rugalmas öltéssel felvarrni! Persze vigyázz, hogy ne varrd össze a ruha elejét és a hátulját (nekem elsőre sikerült) ....és tadammmmmmmmmmmmm...!



forrás (fordítás): tipjunkie

2 megjegyzés:

  1. Na, akkor az első kérdésem- mint amatőr, ne nevess ki- hogy az utolsó képen lévő varrást azt hogyan csinálod. Mert nekem még sosem sikerült ilyet találnom a varrógépemen. Le tudod fényképezni, hogy milyen beállítással lehet ilyet varrni?

    VálaszTörlés
  2. Nekem a gépemen van 20 öltéstípus ( de ne képzeld, hogy valami szuper gép:)), és az egyik cikcakk ehhez hasonló. De szerintem az a lényeg, hogy a sablon széle el legyen tisztázva (Te géppel vagy kézzel eltisztázod vagy ha nem nagyon foszlós az anyag, akkor cikcakk ollóval vágd ki) és akkor sima öltéssel és fel lehet varrni.

    VálaszTörlés